Bílý vrch
icon TrekBuddy
www.trekbuddy.net
Outdoor companion.
  • internal / bluetooth / simulator GPS
  • offline raster maps
  • smart GPX / raw NMEA logs
  • waypoints and simple navigation
  • custom views
  • MIDP and Symbian phones
  • Blackberry
  • Android
Visit wiki to see all features, guides and howtos. Project tracker.

Partners:    (Polish/Polski)(Polski) Compass mapy      (Polish/Polski)(Polski) Galileos mapy      (Polish/Polski)(Polski) CartoMedia      (Czech/Èesky)(Èesky) Eaglesoft trasy      (Polish/Polski)(Polski) ExpressMap     

 FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Co kupic, moze Strongphone X4 ?

 
Post new topic   Reply to topic    TrekBuddy Forum Index -> Polski
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fujik



Joined: 30 Aug 2011
Posts: 60
Location: Poland - N50°46'31" E19°9'0"

PostPosted: Sun Feb 05, 2017 8:48 am    Post subject: smartfon do treka Reply with quote

Witam,
mozesz polecic Ranger konkretny model smartfona ze sredniej pólki cenowej do treka?
- telefon z dobrym modulem gps i glonass
- duzy ekran, jak bedzie mozna ladowac ladowarka rowerowa
- dobra bateria


Last edited by Fujik on Sun Feb 05, 2017 8:57 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fujik



Joined: 30 Aug 2011
Posts: 60
Location: Poland - N50°46'31" E19°9'0"

PostPosted: Sun Feb 12, 2017 5:17 pm    Post subject: Reply with quote

Ranger wrote:
Evolveo StrongPhone X4, czyli nowa prawie klasyczna pancerna komórka Smile
Prawie klasyczna, bo z Androidem Wink

Czy na ten telefon trzeba sciagnac tylko Trekbuddy pod Androida, czy pod java tez pojdzie?
Back to top
View user's profile Send private message
Ranger



Joined: 12 Dec 2006
Posts: 5995

PostPosted: Mon Feb 13, 2017 12:04 am    Post subject: Reply with quote

Pod Androida Smile
Na forum jest dyskusja na temat tego modelu i powstala nawet specjalna wersja aplikacji, w ktorej sa wykorzystywane do pozycjonowania dane nmea w pierwszej kolejnosci
http://www.trekbuddy.net/forum/viewtopic.php?t=8222&start=23
Z aktualnych informacji na stronie producenta wynika, ze ten model nie jest juz obecnie produkowany.

Co do polecania - to niby prosta, a dzisiaj w gruncie rzeczy dosc skomplikowana sprawa Smile
Po pierwsze dlatego, ze smartfony urosly i malo co sie wygodnie miesci w kieszeni spodni w terenie Wink
Konca tego trendu raczej nie widac, za dwa tygodnie dowiemy sie co producenci oferuja nowego na ten sezon. Z obecnych przeciekow wynika, ze beda to znow nieco wieksze modele Smile
Po drugie - srednia polka to obecnie pojecie dosc wzgledne w sensie cenowym, masz na mysli jakies modele z przedzialu 1-2 tys ?
Roznych modeli jest bez liku, co wcale nie ulatwia tego jednego, sensownego wyboru.
Po trzecie - dotychczasowe przyzwyczajenia.
Android w smartfonach z wlasnymi nakladkami producentow i aplikacjami tez nie ulatwia sprawy, bo np. pasuje lepiej lub gorzej do innych sprzetow z danej stajni, uzywanych ze smartfonem na kanapie ... Wink
A po czwarte - kupic cos nowego teraz, czy jeszcze zaczekac na modele z Galileo ? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fujik



Joined: 30 Aug 2011
Posts: 60
Location: Poland - N50°46'31" E19°9'0"

PostPosted: Fri Apr 21, 2017 6:51 pm    Post subject: Reply with quote

Dzieki za odpowiedz.
Jeszcze tylko takie pytanko na marginesie, zeby nie zaczynac nowego watku.
Czy plik TrekBuddy z aktualna wersja v1.32 na Androida bez sieci (offline), to jest ta wersja, ktora jest w sklepie Google? (Google Play)
Back to top
View user's profile Send private message
Ranger



Joined: 12 Dec 2006
Posts: 5995

PostPosted: Fri Apr 21, 2017 8:10 pm    Post subject: Reply with quote

Nie, w sklepie Googla jest wersja 1.33, ze zmieniona obsluga menu (ilustracja ponizej)
Roznica pomiedzy wersjami jest wyraznie widoczna, trzykropek obslugi menu jest u gory ekranu. Jezeli menu jest widoczne na dole, lub klawisz menu w uzywanym modelu dziala, to mozna nadal korzystac z wersji 1.32 Smile

Back to top
View user's profile Send private message
Fujik



Joined: 30 Aug 2011
Posts: 60
Location: Poland - N50°46'31" E19°9'0"

PostPosted: Wed Apr 26, 2017 2:57 pm    Post subject: Reply with quote

Dzieki za odpowiedz.
Mialbym jeszcze takie ostatnie pytanie.
Czy TrekBuddy w wersji na androida z Google Play, bedzie dzialal bez sieci, podobnie jak pod java?
Back to top
View user's profile Send private message
Ranger



Joined: 12 Dec 2006
Posts: 5995

PostPosted: Wed Apr 26, 2017 3:48 pm    Post subject: Reply with quote

Odpowiedz na pytanie nie lezy w Treku, tylko w smartfonach jako takich.
Jezeli wylacza sie sieciowe wspomaganie odbiornika w ustawieniach telefonu, to siec nie jest w tym celu uzywana, bo i po co.
Czeka sie za to na fiks odbiornika dluzej i tyle.
Specjalna wersja Treka, bez uprawnien sieciowych, dotyczyla tylko tych modeli, gdzie za diabla nie mozna bylo wylaczyc wspomagania odbiornika. Czyli brak uprawnien do korzystania z uslugi przez aplikacje zalatwial sprawe.
Ale to sie zmienilo, bo swego czasu UE zajela sie problemem i nie ma w modelach europejskich wlaczania uslug po cichu. Uzytkownik musi sam swiadomie wlaczyc w telefonie uslugi z ktorych chce korzystac. Co oznacza wprost - nie wlaczono transmisji danych, nie ma prawa sie wlaczyc sama do wspomagania odbiornika.
Stad wlasciwie dzisiaj dyskutowanie o tym nie za bardzo ma sens, po prostu wersje aplikacji z roznymi uprawnieniami nie sa juz do niczego u nas potrzebne.
Trek bez dostepu do sieci dzialal i dziala Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fujik



Joined: 30 Aug 2011
Posts: 60
Location: Poland - N50°46'31" E19°9'0"

PostPosted: Wed Apr 26, 2017 4:36 pm    Post subject: Reply with quote

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.
Super, Trek rzadzi!
Bede mial na androidzie, ale pod java jeszcze zostawiam.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    TrekBuddy Forum Index -> Polski All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group