Bílý vrch
icon TrekBuddy
www.trekbuddy.net
Outdoor companion.
  • internal / bluetooth / simulator GPS
  • offline raster maps
  • smart GPX / raw NMEA logs
  • waypoints and simple navigation
  • custom views
  • MIDP and Symbian phones
  • Blackberry
  • Android
Visit wiki to see all features, guides and howtos. Project tracker.
Trekbuddy is on Github now

Partners:    (Polish/Polski)(Polski) Compass mapy      (Polish/Polski)(Polski) Galileos mapy      (Polish/Polski)(Polski) CartoMedia      (Czech/Èesky)(Èesky) Eaglesoft trasy      (Polish/Polski)(Polski) ExpressMap     

 FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
GPXfiX - korekta predkosci/wysokosci w gpx, i prosty raport
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    TrekBuddy Forum Index -> Polski
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Mon May 03, 2010 7:06 pm    Post subject: GPXfiX - korekta predkosci/wysokosci w gpx, i prosty raport Reply with quote

Witam,

dorzucę jeszcze taki autorski programik
Code:

ftp://gps:altplgps@gps.rybnet.pl/UPLOAD/Trekbuddy/ZASOBY_FORUM_TB_PL/NARZEDZIA_APLIKACJE/Konwersja_obrobka_plikow_GPX/GPXfix/GPXfiX.zip

wystarczy przeciągnąć ślad gpx na execa - program wylicza prędkości i ściąga wysokości poszczególnych punktów z earthtools.org, zapisuje poprawiony plik gpx(nie nadpisuje oryginalnego) i htmla z prostym raportem(czas, dystans i średnia prędkość pod górę, z górki i po płaskim).

Programik urodził się z dość prostego powodu - mój gps (avila z wewnętrznym) rejestruje delikatnie mówiąc niedokładne prędkości i wysokości, więc wszystkie onlinowe serwisy do generowania raportów podają przekłamane informacje(uTrack jako jedyny radzi sobie z prędkościami, ale jeśli chodzi o wysokości -lipa). Po wygenerowaniu poprawionego śladu, można poprzestać na tym prostym raporcie generowanym przez toola, lub użyć poprawionego śladu np z uTrack czy co tam kto lubi używać licząc na sensowniejsze wyniki.

Ponieważ earthtools podaje te same wysokości dla punktów bardzo blisko siebie, program rozpoznaje za dużo odcinków płaskich dla gęsto zapisanych śladów. Redukcja śladu w dowolnym programie powoduje uzyskanie wyników bardziej zbliżonych do rzeczywistych.

wystarczy przeciągnąć ślad gpx na execa - program wylicza prędkości i ściąga wysokości poszczególnych punktów z earthtools.org, zapisuje poprawiony plik gpx(nie nadpisuje oryginalnego) i htmla z prostym raportem(czas, dystans i średnia prędkość pod górę, z górki i po płaskim).

Programik urodził się z dość prostego powodu - mój gps (avila z wewnętrznym) rejestruje delikatnie mówiąc niedokładne prędkości i wysokości, więc wszystkie onlinowe serwisy do generowania raportów podają przekłamane informacje(uTrack jako jedyny radzi sobie z prędkościami, ale jeśli chodzi o wysokości -lipa). Po wygenerowaniu poprawionego śladu, można poprzestać na tym prostym raporcie generowanym przez toola, lub użyć poprawionego śladu np z uTrack czy co tam kto lubi używać licząc na sensowniejsze wyniki.

Ponieważ earthtools podaje te same wysokości dla punktów bardzo blisko siebie, program rozpoznaje za dużo odcinków płaskich dla gęsto zapisanych śladów. Redukcja śladu w dowolnym programie powoduje uzyskanie wyników bardziej zbliżonych do rzeczywistych.

Poprawiony link(brakowało QtGuid.dll).


Last edited by mchara on Tue Apr 05, 2011 11:25 am; edited 9 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
maras1234



Joined: 25 Jan 2010
Posts: 2

PostPosted: Tue May 04, 2010 6:05 am    Post subject: Reply with quote

Witam, ale nadal program się nie uruchamia. Proszę o rade. Już chodzi . Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Tue May 04, 2010 2:29 pm    Post subject: Reply with quote

Jest też pomysł wyliczania azymutu odcinków łączących kolejne punkty, więc możliwe jest wykrywanie zakrętów na trasie(oraz ich ostrości w stopniach).
Zastanawiam się, czy automatyczne dodawanie linków do dźwięków dla waypointów, dla których wykryto zakręt miałoby jakiś sens z punktu widzenia nawigacji samochodowej(oczywiście tak spreparowana trasa wołałaby 'skręć w ...' tylko na podstawie krzywizny trasy bez wiedzy czy dany zakręt jest na skrzyżowaniu czy nie).

Jestem ciekaw opinii na ten temat, uważacie, że takie rozwiązanie ma szane się sprawdzić?
Back to top
View user's profile Send private message
Ranger



Joined: 12 Dec 2006
Posts: 6030

PostPosted: Tue May 04, 2010 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

Ma szanse, ConvWPT robi to tak samo.
Back to top
View user's profile Send private message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Wed May 05, 2010 4:59 am    Post subject: Reply with quote

Dzięki, ConvWPT nie udało mi się na viście odpalić, więc nie bardzo wiedziałem jak to robi.

alternatywą jest parsowanie outputu z GMapToGpx i wykrywanie 'skręć w prawo'/'skręć w lewo' z google directions i ignorować pozostałe waypointy, wtedy trekBuddy odzywałby się tylko na skrzyżowaniach, ale za to nie możnaby użyć dowolnej trasy.

W sumie oba wyjścia mają swoje zady i walety.
Back to top
View user's profile Send private message
Ranger



Joined: 12 Dec 2006
Posts: 6030

PostPosted: Wed May 05, 2010 8:53 am    Post subject: Reply with quote

ConvWPT rozpoznaje również teksty instrukcji do jazdy, ma standordowo wbudowany plik z instrukcjami w języku portugalskim.
Swego czasu sprawdzałem jak się do tego mają teksty komunikatów polskich z GM. Niestety jest problem z ich zawartością w sensie spójności, czasem ten sam rodzaj skrętu jest opisany w różny sposób w różnych miejscach. Może coś się od tamtego czasu zmieniło, nie sprawdzałem.
Back to top
View user's profile Send private message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Mon May 10, 2010 3:22 pm    Post subject: Reply with quote

Zupdateowany link.

Dodałem zamianę znaków z ogonkami na bezogoniaste,
nowa wersja dodaje dźwięki nawigujące na podstawie tekstów znalezionych w opisach punktów - dobrane tak, że fajnie działa z GMapToGpx.

Ranger:
Nie wiem czy coś się zmieniło w GM, ale na trasach, na których sprawdzałem dodaje właściwie zawsze poprawny dźwięk. Mam tylko problem z 'zawróć w ...' - nie mogę znaleźć na mapie skrzyżowania, które wygenerowałoby taki opis w GM, więc nie wiem jaki tekst dopasować.

I jeszcze jedno pytanko Ranger - wydaje mi się, że obiły mi się o oczy twoje screeny ze strzałkami jak skręcać na mapie(jako ikonki waypointów, nie w widoku CMS) i nie mogę znaleźć tego drugi raz, możesz podać jak uzyskać taki efekt?

Generowanie dźwięków na podstawie zmian azymutu odpuściłem, bo nadmiar informacji = ich brak i chyba nawigacja, która będzie ciągle gadać nawet na pustej prostej drodze mija się z celem.
Natomiast jeśli da się zdefiniować ikonki waypointów(jak w pytaniu wyżej), to chyba warto by zawalczyć o wyświetlanie na mapie ikonek skrętów, ale odpowiednio obróconych do kierunku jazdy (np jadąc z północy na południe dla punktu w lewo strzała powinna być narysowana z północy na wschód(nie odwrócona jest narysowana z południa na zachód).
Back to top
View user's profile Send private message
Ranger



Joined: 12 Dec 2006
Posts: 6030

PostPosted: Mon May 10, 2010 3:55 pm    Post subject: Reply with quote

Znajdź jakąś ulicę np. z szynami tramwajowymi, gdzie możliwe jest zawrócenie po to by się np. dostać na przeciwny pas jezdni.
Ikonki ze skrętami na ekranie mapy są ... nadal w planach Smile
Może będą, jak coś się ruszy z ikonami punktów.
Jak dotąd są w CMS-ach, by były też na mapie - to był pomysł autora ConvWPT, obrazek jest chyba w angielskiej części forum, w Tools.
Na razie nie masz więc problemu, czy odnosić skręty do aktualnego kursu czy nie Smile
Back to top
View user's profile Send private message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Mon May 10, 2010 4:38 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, dzięki za pomysł - jest i 'zawróć'.
Tylko obawiam się, że to 'zawróć' wbrew pozorom znaczy 'zawróć' Smile, a nie jak w ConvWPT 'skręć ostro w ...', a bardziej o to skręć ostro mi chodzi.
Nie uśmiecha mi się przeczesywać GM w poszukiwaniu krzyżówki z minimum trzeba skrętami w jedną stronę(ha, plus prosto, żeby lekko w nie zostało potraktowane jako prosto), ciekawe czy w Polsce w ogóle są takie skrzyżowania Smile

Póki co zostaje chyba tylko skojarzenie tekstu 'zawróć' z dźwiękiem 'zawróć w lewo'.

Co do ikonek- szkoda, bo z CMS'a właściwie nie korzystam - co mapa, to mapa, nawet w gpsie, gadajka i strzałki są(dla mnie) dodatkiem do mapy, a nie odwrotnie. Nic to, trzeba czekać.
Back to top
View user's profile Send private message
kwicol



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 105

PostPosted: Tue May 11, 2010 8:54 am    Post subject: Reply with quote

Chciałem sobie przetestowac program, ale dla wszystkich punktów trasy występje błąd:
Code:
Invalid time.                                   
point 1 of 13 height = .0             
point 2 of 13 height = .0     
Przyklad punktu:
Code:
      <trkpt lat="51.47" lon="19.79">
        <ele>222.6</ele>
        <time>2010-05-11T05:46:22Z</time>
        <fix>3d</fix>
        <sat>8</sat>
        <extensions>
          <nmea:course>314.5</nmea:course>
          <nmea:speed>0.7</nmea:speed>
        </extensions>
      </trkpt>
W pliku wynikowym pole wysokości ma wartość .0
Code:
      <trkpt lon="19.79" lat="51.47">
        <ele>.0</ele>
        <time>2010-05-11T05:46:22Z</time>
        <fix>3d</fix>
        <sat>8</sat>
        <extensions>
          <nmea:course>314.5</nmea:course>
          <nmea:speed>0.7</nmea:speed>
        </extensions>
      </trkpt>
Chyba jest jakiś błąd...
Back to top
View user's profile Send private message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Fri May 14, 2010 1:26 pm    Post subject: Reply with quote

Jeśli chodzi o invalid time, to dzieje się tak zawsze dla tras wygenerowanych z GMapToGpx i tym podobnych narzędzi, bo w pliku GPX wszystkie czasy są równe.
Nie traktowałbym tego jako błąd w tym kontekście, bo liczenie czasu jest tylko do podania statystyk typu średnia prędkość i do poprawienia prędkości w GPX'ie zawierającym zapis rzeczywistej wycieczki, a w przypadku śladów wygenerowanych, które mają być waypointami(dla nich się ten invalid time pojawia zawsze) wyliczanie prędkości kompletnie nie ma sensu.

Jeśli invalid time pojawia ci się przy parsowaniu śladu rzeczywistej wycieczki z sensownymi czasami - wtedy jest to błąd i proszę o wystawienie trasy dla której się on pojawia.

W kwestii wysokości- dzięki za info, błąd znaleziony i poprawiony, link zupdateowany.
Back to top
View user's profile Send private message
kwicol



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 105

PostPosted: Tue May 18, 2010 1:51 pm    Post subject: Reply with quote

Błąd pojawia się przy parsowaniu rzeczywistej trasy. W zalączniku fragment sladu.

EDIT:
Nie testowałem pliku na nowej, poprawionej wersji



przyklad.zip
 Description:

Download
 Filename:  przyklad.zip
 Filesize:  959 Bytes
 Downloaded:  4 Time(s)

Back to top
View user's profile Send private message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Fri May 21, 2010 5:41 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, dość dziwna sprawa
testowałem na twoim przykładzie i nie pojawił się błąd invalid time, ale znalazłem przy okazji jeszcze inny błąd, który powodował, że na twoim przykładzie nie poprawiały się prędkości(a na moich gpxach były lekko przekłamane). Możliwe, że ta poprawka wpłynie też na to 'invalid time.', gdybyś mógł potwierdzić czy się ten błąd pojawia na nowej wersji z tym samym przykładem, znacznie ułatwiłoby mi to znalezienie rozwiązania.
(link na początku tematu znowu odświeżony)

I dzięki za czas już poświęcony na testowanie tego 'wynalazku' Wink
Back to top
View user's profile Send private message
kwicol



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 105

PostPosted: Tue May 25, 2010 8:38 pm    Post subject: Reply with quote

Teraz plik wynikowy zawiera poprawne wysokosci. Co prawda dla innego pliku pojawił się znów komunikat "Invalid time" jednak mnie to nie przeszkadza - generalnie nie wiem na co ten komunikat się przekłada.

Zastanawia mnie jednak przeliczanie prędkości, bo dane w tagu <nmea:speed> są znacząco inne niż w pliku źródłowym. Czy plik wynikowy podaje prędkość w tych samych jednostkach co źródłowy? (różnice w prędkościach są też widoczne w przy przetwarzaniu wcześniejszego przykładu)
Back to top
View user's profile Send private message
mchara



Joined: 27 Apr 2010
Posts: 22

PostPosted: Thu Jun 10, 2010 6:26 am    Post subject: Reply with quote

Sory, ze troche czasu nie zagladalem,
moj gps dziala chyba dosc niedokladnie jesli chodzi o rejestrowanie predkosci, generalnie mocno one plywaja i nie odzwierciedlaja rzeczywistosci(chyba ze umiem chodzic spacerkiem 20km/h Smile). Program poczatkowo powstal wlasnie ze wzgledu na te predkosci(wysokosci dodalem pozniej) - wylicza predkosc jeszcze raz na podstawie odleglosci miedzy kolejnymi punktami i roznica czasow w tych punktach - i wlasnie co ciekawe ni jak sie to ma do predkosci rejestrowanych przez gps. Predkosci sa w km/h, a wartosci poczatkowe <nmea:speed> nie sa wogole brame pod uwage - tylko wspolrzedne i czas.

Jak znowu znajde wolna chwile, dodam jakas opcje zeby mozna bylo poprawic tylko wysokosci, albo tylko predkosc.[/list]
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    TrekBuddy Forum Index -> Polski All times are GMT
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group